הי קיו | איי קיו מבחני הי קיו נועדו לבחון את יכולות הלמידה של הנבחן ועוד...

                                 


                                        יעדי סיינטולוגיה: 
“תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות,
                                        ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר. אלו הם יעדי הסיינטולוגיה.” - ל. רון האברד | מייסד סיינטולוגיה

סיינטולוגיה
סמינר יעילות אישית  |  פעילויות בשנת 2018  |  

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




עשה את מבחן האישיות 
המדויק והאמין ביותר.

האי-קיו שלך, אישיותך וכושרך השכלי קובעים את ההצלחה והאושר העתידיים שלך.
מבחן ניתוח היכולת של אוקספורד הועיל למיליוני אנשים מאז 1960.

זהו המבחן היחיד מסוגו שנותן ניתוח מדויק לטובת שיפור אישי בחיים.
במידה ותרצה נציג מהמרכז לסיינטולוגיה יעזור לך ללא עלות בניתוח המבחן

בו תגלה את התכונות המוצלחות שלך (שעוזרות לך להצליח בחיים ולהשיג את מטרותיך)
ואת נקודות התורפה האישיות שלך (שמפריעות לך בחיים וגורמות לך לצרות ובעיות).

מלא את פרטיך והתחל במבדק. בהצלחה! 

* אם גילך מתחת ל-18, יידרש אישור הורה או אפוטרופוס ע"מ לקבל תשובה לשאלון.

 

איי קיו ומבחני הי קיו

 
ראשי התיבות הי קיו מתייחסים למבחני מנת המשכל. מבחנים אשר יוצרים עניין רב בקרב הציבור, אך במקביל לא כולם מבינים את אופיים של המבחנים, את מטרתם האמתית ואת נקודות החולשה של מבחני איי קיו.
 
מבחני הי קיו נועדו לבחון את יכולות הלמידה של הנבחן. אלו הם מבחנים קבועים המתבצעים בהתאם לקבוצות גיל וביחס לשאר האוכלוסייה. המבחנים כוללים שאלות מתמטיות, מילוליות, לוגיות ומרחביות.
 

ההיסטוריה של מבחני איי קיו

 
מבחני אינטליגנציה שונים פותחו על ידי פסיכולוגים ופסיכיאטרים במהלך המאה ה - 19, אלו עדיין לא היו מבחני הי קיו, אך היו אלו מבחנים שונים הקשורים להשפעת העייפות על היכולות הקוגניטיביות של האדם ומבחנים הבוחנים יכולות המועברות בתורשה. מבחני האיי קיו הרשמיים פותחו בשנת 1905 בצרפת. אלו היו מבחנים אשר פותחו על ידי אלפרד בינה ותיאודור סימון לפי בקשת ממשלת צרפת על רקע החלת חוק חינוך חובה. הממשלה הצרפתית חיפשה אחר שיטה לחלוקת התלמידים לפי רמות וכך נולדו מבחני ההי קיו הראשונים. מבחני האיי קיו הראשונים נועדו עבור ילדים; הם התבססו על נקודת מוצא שהאינטליגנציה נמצאת במצב התפתחות ולא התאימו למבוגרים אצלם האינטליגנציה נמצאת ברמה קבועה.
 
מבחני האיי קיו של אלפרד בינה פותחו והותאמו לאוכלוסייה האמריקאית באוניברסיטת סטנפורד. מבחנים אלו קבעו את מנת המשכל של ילד יחסית לגילו. אם ילד בגיל 9 השיג במבחני הי קיו רמת אינטליגנציה של יחד בגיל 10, רמת האי קיו שלו חושבה על ידי הכפלת גילו המנטלי (10) במאה וחלוקה לפי גילו הכרונולוגי - בדוגמה הנ“ל מנת המשכל היא 111. מבחנים אלו מייצגים גישה הרואה  באינטליגנציה צירוף משוקלל של יכולות שונות.
 
מבחני האי קיו של היום
 
מבחני האיי קיו עברו שינויים והתאמות במשך השנים. מבחני האיי קיו המשמשים אותנו היום פותחו על ידי פסיכולוג בשם וקסלר אשר ניסה להתאים אותם גם למבוגרים והפחית את חשיבות התחום השפתי. מבחני האי קיו של וקסלר חולקו לחלק מילולי וביצועי. שיטת חישוב הציון של וקסלר לוקחת בחשבון את הציון בכל חלק לצד חישוב הציון הכללי ויחסיות לכלל הנבחנים. 

##CODE##כל הזכויות שמורות. המרכז לסיינטולוגיה ישראל בע״מ © 2022 (חל״צ). למידע בנוגע לסימנים מסחריים | תנאי שימוש ותקנון האתר 
האתר הבינלאומי של סיינטולוגיה  |  דיאנטיקה |  התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית  |  שירותי מבוא ללא עלות 
מבחני אישיות | מרכז סיינטולוגיה ודיאנטיקה | שדרות ירושלים 39, תל-אביב-יפו (בניין "אלהמברה") | 03-6270300   צור קשר