המרכז לסיינטולוגיה ישראל - מגזין מס’ 2

                                 


                                        יעדי סיינטולוגיה: 
“תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות,
                                        ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר. אלו הם יעדי הסיינטולוגיה.” - ל. רון האברד | מייסד סיינטולוגיה

סיינטולוגיה
סמינר יעילות אישית  |  פעילויות בשנת 2018  |  

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 








התנאים להצלחה הם ספורים ומנוסחים בקלות.

אנשים אינם מחזיקים במשרות, בעקביות ובאופן מעשי, על-ידי הזדמנויות של גורל או מזל. אלה שסומכים על המזל מתנסים בדרך כלל במזל רע.

היכולת להחזיק משרה תלויה בעיקר ביכולת. אדם חייב להיות מסוגל לשלוט בעבודתו, וחייב להיות מסוגל להיות נשלט בעת ביצוע עבודתו. אדם חייב גם להיות מסוגל להשאיר איזורים מסוימים ללא שליטה. האינטליגנציה של אדם קשורה ישירות ליכולתו. אין דבר כזה להיות פיקח מדי. אבל קיים מצב של להיות טיפש מדי.

אבל אדם עשוי להיות גם בעל יכולת וגם אינטליגנטי ולא להצליח. מרכיב חיוני בהצלחה הוא היכולת לטפל ולשלוט, לא רק בכלי מלאכתו של האדם אלא גם באנשים סביבו. על מנת לעשות זאת האדם חייב להיות מסוגל להגיע לרמה גבוהה מאוד של אהדה, הוא חייב להיות מסוגל לשאת ממשויות מסיביות, וכמו כן הוא חייב להיות מסוגל למסור ולקבל תקשורת.

אם כן, מרכיבי ההצלחה הם: ראשית, יכולת לעמת עבודה בשמחה ולא באימה; רצון לבצע עבודה לשמה ולא משום שאדם “חייב שיהיה לו תלוש משכורת”. אדם חייב להיות מסוגל לעבוד מבלי לדחוף את עצמו בכוח לעבוד או מבלי לחוות תהומות עמוקים של תשישות. אם אדם חווה את הדברים האלה, משהו אצלו אינו כשורה. ישנו מרכיב כלשהו בסביבתו שהוא צריך לשלוט בו ושהוא לא שולט בו. או שפציעותיו המצטברות הן כל-כך רבות שהן גורמות לו להתחמק מכל האנשים והמאסות שעימם הוא אמור להיות במגע קרוב.

המרכיבים של עבודה מוצלחת הם: הכשרה וניסיון בנושא הנדון, אינטליגנציה כללית טובה ויכולת טובה, יכולת להגיע לאהדה גבוהה, סובלנות כלפי ממשות והיכולת לתקשר ולקבל רעיונות.

בהנחה שדברים אלה קיימים, יש סיכוי קלוש בלבד לכישלון. בהנחה שדברים אלה קיימים, אדם יכול להתעלם מכל המקרים הלא-צפויים של לידה, נישואין או עושר - שכן לידה, נישואין ועושר אינם מסוגלים לתת בידיו של האדם את המרכיבים ההכרחיים האלה.

אדם יכול שיהיה לו כל הכסף בעולם, ועם זאת, הוא לא יהיה מסוגל לבצע שעה אחת של עבודה הגונה. אדם כזה יהיה אדם אומלל מאוד.

האדם שמתחמק מעבודה בקנאות ובמתכוון, עובד בדרך כלל הרבה יותר זמן והרבה יותר קשה מהאדם שמעמת אותה ומבצע אותה בנינוחות. אנשים שאינם יכולים לעבוד הם לא אנשים מאושרים.

עבודה היא הנתון היציב של החברה הזאת. מבלי שיהיה משהו לעשות, אין עבור מה לחיות. אדם שאינו יכול לעבוד חשוב כמת, ובדרך כלל מעדיף למות ופועל כדי להשיג זאת.

כיום, בעזרת סיינטולוגיה, תעלומות החיים הן לא מסתוריות במיוחד. המסתורין אינו מהווה מרכיב נחוץ. רק האדם המאוד אברטיבי רוצה שיוסתרו מפניו סודות אדירים. סיינטולוגיה פרצה דרך רבות מהמורכבויות שהוצבו בדרכם של בני האדם וחשפה את הגרעין של בעיות אלה. לראשונה בתולדות האדם, סיינטולוגיה יכולה להעלות אינטליגנציה, להגביר יכולת ולהשיב את היכולת לשחק משחק, כולם בצורה שניתנת לחיזוי, ומאפשרת לאדם להיחלץ מן הספירלה המתדרדרת של מגבלותיו האישיות. לפיכך העבודה עצמה יכולה להפוך, שוב, לדבר נעים ומלא סיפוק.

יש דבר אחד שלמדנו בסיינטולוגיה, שהוא חשוב מאוד להלך רוחו של העובד. לעתים קרובות אדם מרגיש, בחברה שבה הוא חי, שהוא עובד עבור תלוש המשכורת המיידי ושהוא אינו משיג, עבור החברה כולה, שום דבר בעל חשיבות. כמה דברים אינם ידועים לו. אחד מהם הוא עד כמה מעטים הם העובדים הטובים. ברמת המנהלים, מעניין לציין עד כמה באמת יקר-ערך לכל חברה גדולה יהיה אדם שיכול לטפל ולשלוט במשרות ובאנשים. אנשים כאלה הם נדירים. כל החלל הריק במבנה של עולם העבודה היומיומי הזה נמצא בצמרת.

וישנו דבר נוסף שהוא די חשוב. זאת העובדה שפילוסופיות בתחום הנפש שפעלו כדי לבגוד בעולם של ימינו גרמו לעולם להאמין שכאשר אדם מת הכל תם ונשלם ולאדם אין יותר כל אחריות לשום דבר. ספק רב אם זאת האמת. האדם יורש מחר את הדבר שאותו הוא עזב במותו אתמול.

דבר נוסף שידוע לנו הוא שבני האדם הם חיוניים. זהו מכניזם של פילוסופיות עתיקות לומר לבני האדם ש"אם הם חושבים שהם חיוניים, כדאי שהם ייגשו לבית-הקברות ויעיפו מבט - גם האנשים ההם היו חיוניים". זוהי הטיפשות בהתגלמותה. אילו באמת הסתכלת בתשומת לב בבית-הקברות, היית מוצא את מפעיל המכונות שקבע את הדגמים שהוכנסו לשימוש בשנים עברו ושבלעדיו לא היתה קיימת היום שום תעשייה. ספק אם הישג מרשים כזה מתבצע ממש ברגע זה.

עובד הוא לא רק עובד. פועל הוא לא רק פועל. עובד משרד הוא לא רק עובד משרד. אלה הם עמודי תווך חיים, נושמים, חשובים, שעל גבם מוקם כל המבנה של תרבותנו. הם לא ברגים במכונת ענק. הם המכונה עצמה.

הגענו לרמה נמוכה של היכולת לעבוד. משרדים תלויים לעתים קרובות מאוד בלא יותר מאשר אדם או שניים, ונראה שצוות העובדים הנוסף רק מוסיף מורכבוּת לפעילויות במקום. ארצות מצליחות להתקדם על תפוקתם של בתי-חרושת ספורים בלבד. נראה כאילו העולם נותר שלם בזכות קומץ אנשים נואשים, שבהעבידם את עצמם עד מוות עשויים לדאוג לכך ששאר העולם ימשיך לתפקד.

אך מצד שני הם עשויים שלא להצליח.

להם מוקדש ספר זה.
ל.רון האברד.

מתוך "היבט חדש על החיים"

 



 

לקבלת פרטים נוספים על הסמינר ולהרשמה, מלא את הפרטים הבאים:

    

 

 

 

##CODE##כל הזכויות שמורות. המרכז לסיינטולוגיה ישראל בע״מ © 2022 (חל״צ). למידע בנוגע לסימנים מסחריים | תנאי שימוש ותקנון האתר 
האתר הבינלאומי של סיינטולוגיה  |  דיאנטיקה |  התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית  |  שירותי מבוא ללא עלות 
מבחני אישיות | מרכז סיינטולוגיה ודיאנטיקה | שדרות ירושלים 39, תל-אביב-יפו (בניין "אלהמברה") | 03-6270300   צור קשר