המרכז לסיינטולוגיה ישראל - מגזין מס' 3

                                 


                                        יעדי סיינטולוגיה: 
“תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות,
                                        ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר. אלו הם יעדי הסיינטולוגיה.” - ל. רון האברד | מייסד סיינטולוגיה

סיינטולוגיה
פעילויות בשנת 2018  |  

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




דיאנטיקה של יגון
מאת ל.רון האברד 

דיאנטיקה מקלה את הנטל לא על-ידי אטימתו של עבר מכאיב, אלא על-ידי חשיפתו לאור, על-ידי פריקת המטען מרגשות כלואים כדי ששוב הכול יחזור להיות חופשי ובריא.

כאשר שייקספיר אמר "כאשר אמות אֶבֶל לא יהיה עוד מנת חלקי, כשתשמעו את הפעמון הקודר והזועף מזהיר את העולם כי הנה נמלטתי", הוא הכיר במצב הלא טבעי של מידה יתרה של יגון.

תאונה שגרמה לנכות, כישלון של עסק, מותו של אדם אהוב - כולם התנסויות ממשיות, כולם אובדנים ממשיים, וכל אחד מהם אכן נושא איתו הפחתה בפוטנציאל ההישרדות, פיסה קטנה של מוות. זו הסיבה שבגללה אנשים יכולים להיות כה המומים עקב יגון שהם מתדרדרים ואפילו מתים.

אבל מאחר שהחיים חייבים להמשיך ללא קשר לאובדנים או לאסונות, עדיף שהם ימשיכו בשמחה. כל-כך עדיף להיות מסוגל להביט לאחור בהנאה ולהיות מסוגל להגיד "החיים בהחלט היו נפלאים כל עוד הם נמשכו!" האינדיבידואל עושה יותר למען עצמו ולמען סביבתו כשהוא מצליח להביט לאחור בשלווה, בלי לב כואב או עיניים דומעות.

במדע של דיאנטיקה אנחנו מוצאים את המפתח לפתיחה ולריקון המאגרים של רגש הרסני. והטכניקות של דיאנטיקה הן פשוטות - פשוטות כמו לחזור אחורה לארוחת הערב של אתמול. הן יוצרות שיטה לשחרור דמעות בנקודת המקור שלהן כדי שזיכרונות שקיימת רתיעה מפוחדת מפניהם לא יכאיבו יותר. זו שיטה מדעית נקייה ופשוטה להשגת מטרה שהיתה מטרתם של פולחני יגון של דתות רבות ושל עמים רבים - השגת שלווה, הרמוניה והכְוונה מחדש לעבר העתיד ללא הכחשת העבר או שלילתו.

זה נהדר לראות איזו השפעה על האישיות יש לפריקת מטען מיגון כלוא, לראות אדם שנעשה קורן מאושר ומלא מרץ בחייו, לראות אותו פונה לעבר חיים נורמליים ומערכות יחסים טובות ובריאות. זה כמעט כמו לצפות בנס כאשר הטון הפיזי שלו עולה ככל שההשפעות המחלישות של היגון מתוקנות והטון הרגשי שלו עולה כשהוא מוצא תקווה חדשה בחיים.

הטכניקה של העברת תהליכי דיאנטיקה היא טכניקה פשוטה. היא מורכבת מעצימת עיניים כדי לסייע לאדם להסיט את תשומת הלב מסביבת זמן ההווה ולהחזיר אותה למאורעות של יגון או פחד או כאב מהעבר. לאחר מכן האדם מתאר את המאורעות האלה שוב ושוב בפרטי פרטים בעזרת אודיטור של דיאנטיקה שמפקח על התהליך, כשהוא מביא איתו טכניקה ונקודת מבט. על-ידי תיאור חוזר ונשנה של התנסות כזו מהעבר, המתח משתחרר ממנה והיא מופחתת לכדי מציאות עניינית ושלווה.

חשוב לציין שתיאור התנסויות נעימות באמצעות אותה הטכניקה עצמה מגביר את ההנאה שבהן והופך אותן לברורות וחדות יותר ב-recall. זה קורה משום שהמיינד מגן על עצמו. הוא מכוּון לעבר ההישרדות של האינדיבידואל וניצחון ההנאה על הכאב. ואומנם, בדיקה של התנסויות שהן כביכול לא נעימות מגלה בהן לעתים קרובות הנאה שלפני כן היתה נסתרת.

הבסיס לכוחו של היגון על המיינד והגוף טמון בטבעו של המיינד הריאקטיבי. המיינד הריאקטיבי הוא חלק מהתפקוד המנטלי שלנו שהתגלה לאחרונה. זהו לא מיינד שחושב. זה מיינד שמגיב בצורה עיוורת

ואי-רציונלית. המיינד הריאקטיבי מורכב מהקלטות הזיכרון של אותם דברים שהתרחשו במהלך חוסר הכרה. ותפקידו של המיינד הריאקטיבי הוא לתת כוח לדרמטיזציות אמיתיות של אותן התנסויות בהתנהגות שלנו במהלך מצבי חירום עתידיים בעלי אופי דומה. מטעני היגון נצמדים לזיכרונות אלה של רגעי חוסר הכרה (או אנגרמות, כפי שאנחנו מכנים אותם) ומגבירים את עוצמת הדרמטיזציה שלהם.

מתברר שהתנסויות במהלך חוסר הכרה קל או חמור מוקלטות לאורך מסלול הזמן כולו של חייו של אדם, אפילו בתקופת הטרום-לידה. נוכחותן בתקופה כזו מוקדמת לא מרמזת על כך שהעובר שומע או מבין יותר מאשר תקליט שומע או מבין. עם זאת, מאוחר יותר בחיים, בכל פעם שהסביבה מזכירה לאדם בתוקף את ההקלטות האלה, המיינד הריאקטיבי מזנק לפעולה. המיינד מפעיל מחדש את ההקלטות האלה בצורת מחלות גופניות, בתהליכים מנטליים כמו חרדה ודאגה, ובהתנהגות הפיזית האמיתית שלנו. ובדיוק כפי שהדרמטיזציה המוצגת של דאגה היא דאגה, כך גם הדרמטיזציה של כאב היא כאב, הדרמטיזציה של ריב היא ריב והדרמטיזציה של דמעות היא דמעות. סוג ההתנהגות הכפייתית שאנשים מוצאים את עצמם מפגינים כשהם אומרים "אני לא יודע למה אני מתנהג ככה" הוא בדרך כלל הדרמטיזציה של חומר מתוך אחת מהאנגרמות האלה.

אותם דחפים ופיתולים פתאומיים של רגש מכאיב שצובטים בלב למראה סצנה קורעת לב בסרט הם יגון ישן שנמצא ברסטימולציה. אותם פרצי דמעות ועצב שמעיבים על המיינד כאשר אנחנו רואים ושומעים שוב מראות ומשפטים מוכרים הם יגון ישן שנמצא בדרמטיזציה. דמעות הסימפתיה, דמעות החמלה, הן כולן דמעות של יגון. הן הסימנים החיצוניים של הרגשות שנכלאו באנגרמות יגון, הרגשות שצריך רק לשחרר אותן כדי להשיג שקט נפשי.

שחרור היגון דורש לעתים קרובות את התיאור וההפחתה של אנגרמות כאב שנמצאות בבסיס היגון. החזרה לאנגרמות האלה ותיאורן באופן מילולי מטופלים על-ידי אותם התהליכים שמשמשים לפריקת המטען של היגון עצמו, והאודיטור לדיאנטיקה חייב להיות מיומן בביצוע העבודה הזו במדויק ובצורה אוהדת. דיאנטיקה נותנת לו שיטה מדעית לתובנה העמוקה ביותר על המיינד האנושי שהתגלתה עד כה.

ל.רון האברד.



סמינר דיאנטיקה בארגון תל אביב

מטרתה של דיאנטיקה היא מצב חדש עבור האדם, דבר שחיפשו אחריו במהלך ההיסטוריה אך לפני כן לא הושג. מצב זה נקרא קליר.

זוהי תגלית של דיאנטיקה שכל החוויות מן העבר המכילות כאב מאוחסנות בחלק של המיינד שלפני כן לא היה ידוע - המיינד הריאקטיבי. הוא המקור היחיד למתח, פחדים לא הגיוניים וחוסר הביטחון שלך.

בסמינר דיאנטיקה של האברד, אתה תקבל הדרכה מקצועית ממומחים בעלי הכשרה בדיאנטיקה. ואתה תעבוד עם אנשים כמוך – אנשים שמוכנים לטפל באותם הדברים שעוצרים אותם בחיים ושנעולים במיינד הריאקטיבי.

עם הדרכה אישית והסרט 'כיצד להשתמש בדיאנטיקה' המפרט את הטכניקות של דיאנטיקה, אתה תלמד כל דבר שתצטרך לדעת כדי להתחיל ומהר.

הסמינרים נערכים בכל סופשבוע. ביום שישי מהבוקר עד הערב ובמוצאי שבת.

אתה גם תקבל יעוץ על הצעד הבא שלך כדי להגיע ליעד האולטימטיבי - מצב של קליר.

השג את ההצלחה והאושר שאתה באמת יכול שיהיו לך.

השתתף בסמינר דיאנטיקה וחווה את העוצמה של דיאנטיקה.





סיפורי הצלחה מהסמינר:

"בזכות דיאנטיקה החזרתי לעצמי את אהבת החיים. בעברי הייתי שרוי כל הזמן בדיכאון. לא נותן לאף אחד כלום, לא מחייך ולא דואג לבריאות שלי. היום אני בן אדם אחר לגמרי. היום אני אוהב לחיות ודיאנטיקה פשוט נתנה לי כוח להשתנות מקצה לקצה במובן החיובי. אני דואג יותר לבריאות שלי, ירדתי במשקל ואני אוכל ארוחות מסודרות. אני פחות לחוץ וטוב לי בנשמה". - פ.א.


"סיפור ההצלחה האמיתי של דיאנטיקה מתחיל אחרי האודיטינג, כאשר אתה יוצא החוצה לחברה! אושר ושמחה רודפים אותי! אני מחייכת ומחייכים אלי. התקשרו אלי במפתיע שתי חברות שלא שמעתי מהן שנה שלמה. אני מושכת אלי חדשות טובות ורגשות טובים!
זה ממש כיף להתחיל את היום בסשן! אפשר לצפות ליום נפלא! איזשהו מרחב סביבי התנקה ומשהו נמחק! כל הדינמיקות באותו היום, כאילו מעצמן, מצאו "פתרון אופטימלי" והכל עבד להישרדות שלי!
אהבה, תקשורת, טבע, ועוד, ועוד...! אפילו המוסיקה נשמעת לי אחרת. כמה דברים הספקתי לעשות! וואו! ממש לא ציפיתי לשינויים האלה!" - ט.מ.


"לקבל אודיטינג זה כיף וזו הרגשה מעולה של שחרור המטען והקלה. זה פשוט מדהים איך עולים הדברים שלא היו על פני השטח, ואיך זה עולה בהעברת התהליכים. לא ידעתי שזה אפשרי. מדהים!!! לתת אודיטינג זה כיף גדול. לראות את הבן אדם משתחרר מהמטען זו הנאה גדולה. תודה לרון האברד שהמציא ופיתח את האודיטינג של דיאנטיקה". - מ.ג.


"בעקבות הסשן שעברתי היום עם לילך אני מרגישה הקלה גדולה ושאני יכולה לנהוג בכביש בזהירות מבלי לפחד, להתרגז או לצפצף. אולי אפילו אוכל לנהוג ברוגע ובהנאה... ולא בדריכות". - נ.א.


"במהלך סשן של דיאנטיקה חוויתי את הרגשת הכאב, המחנק והפחד מפרידות כמו שהם קרו באירוע האמיתי. ההתרגשות וההקלה שבאו לאחר מכן היו מדהימים: הפחתת משקל עודף, תחושה מעולה וכיפית. תודה תודה תודה לרון על הידע והיכולת להגיע לאותם מקומות ולחוות חוויות מדהימות שכאלו". - ד.ע.


"כשעברתי דרך הסשן, הרגשתי שאני רוצה לספר את הסיפור ולגמור עם זה... כל פעם שעברתי על הסיפור מחדש נוסף לי עוד פרט ועוד פרט והאודיטור היה מדהים ולא ויתר. ושוב הוא החזיר אותי בחזרה לאירוע ושאל את השאלות הנכונות ועברנו דרך הסשן עד שהרגשתי הקלה. זו היתה ממש תחושה נפלאה. אני מרגישה עכשיו יותר טוב ממה שהרגשתי לפני הסשן. תודה רבה לרון האברד, תודה לחברי הצוות ותודה לאודיטור שלי שעזר לי לשחרר את המטען". - ש.ד.


להרשמה לסמינר הקלק כאן.

 

 

CASE: כל התוכן של המיינד הראקטיבי. Recall: היכולת לזכור משהו שקרה בעבר. אודיטור: אדם שעבר הכשרה בסיינטולוגיה והינו מוסמך ביישום אודיטינג עם אנשים לשם שיפורם. אודיטינג: הפעילות שבה האודיטור מקשיב ונותן הוראות. נקרא גם העברת תהליכים או סשן. אי-מיטר: קיצור של אלקטרו-פסיכומטר, מכשיר מיוחד שעוזר לאודיטור ולפרקליר לאתר ולטפל באיזורים של מועקה ומכאוב רוחניים. אנגרמה: כל רגע של “חוסר הכרה” במידה זו או אחרת מצד המיינד האנליטי, שמאפשר למיינד הריאקטיבי להקליט, כל התוכן של הרגע הזה עם כל הקליטות החושיות. דיאנטיקה: החלוצה וחקר המשנה של סיינטולוגיה. דיאנטיקה פירושה דרך המיינד או דרך הנפש (מיוונית dia דרך ו- nous מיינד או נפש). זוהי מערכת של אקסיומות מתואמות אשר פותרות את הבעיות הנוגעות להתנהגות האנושית ולמחלות פסיכוסומאטיות. דרמטיזציה: סדרה שלמה של פעולות לא הגיוניות שאדם עובר דרכה. האדם הוא כמו שחקן המשחק את החלק שמוכתב לו. טון: המצב הרגשי הרגעי או המתמשך של האדם. מיינד: הצטברות של הרשמים, מחשבות, מסקנות, התבוננויות וקליטות של האדם במשך כל קיומו. מיינד ראקטיבי: אותו חלק במיינד שמתייק ושומר כאב פיזי ומבקש להנחות אך ורק על בסיס גרוי - תגובה. משולש אהדה ממשות ותקשורת: ככל שיש יותר אהדה, ממשות (הסכמה) ותקשורת עם מישהו או משהו, כך יש יותר הבנה לגביו ולהיפך. סיינטולוגיה: המחקר והטיפול של הנפש ביחס לעצמה, יקומים וחיים אחרים. סשן: פרק זמן המוקדש לאודיטינג. פרקליר: אדם שמקבל אודיטינג. קו-אודיטינג: אודיטינג שמבוצע על ידי צוות של שני אנשים שנותנים אודיטינג זה לזה. קו- הוא קיצור של קואופרטיבי, כלומר משותף. קליר: אדם שאין לו מיינד ראקטיבי משל עצמו.

 

##CODE##כל הזכויות שמורות. המרכז לסיינטולוגיה ישראל בע״מ © 2022 (חל״צ). למידע בנוגע לסימנים מסחריים | תנאי שימוש ותקנון האתר 
האתר הבינלאומי של סיינטולוגיה  |  דיאנטיקה |  התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית  |  שירותי מבוא ללא עלות 
מבחני אישיות | מרכז סיינטולוגיה ודיאנטיקה | שדרות ירושלים 39, תל-אביב-יפו (בניין "אלהמברה") | 03-6270300   צור קשר