רועי וקובי ניהלו יחד את המשתלה שלהם. מדובר בעסק שבשנים הראשונות השיג רווחים נאים אך לאחר מספר שנים חלה ירידה במכירות.
כאשר התחלתי את הייעוץ איתם, הכנו כמובן תוכנית קידום והתחלנו לקדם באופן נמרץ ולשפר את השרות. ההכנסה אומנם עלתה אבל קובי ורועי צברו "זנב" של חשבונות שלא שולמו במשך מספר חודשים והנושים היו מתקשרים לעיתים תכופות על מנת לקבל את כספם. קצב תשלום החשבונות עדיין לא היה משביע רצון.
רועי וקובי קבלו בפני על כך שחרף ניסיונות ההרגעה שלהם, הנושים עדיין מרוגזים ומתקשרים לא מעט והדבר מסיח את תשומת ליבם.
באחת הפעמים כאשר ביקשתי במשתלה, הקשבתי לשיחה שניהלה אירנה, מנהלת החשבונות, עם אחד הנושים.
"אני מצטערת מאוד" אמרה אירנה לנושה "אבל אין לנו כסף לשלם לך. אולי בחודש הבא".
יכולתי לשמוע את הנושה מרים את קולו מעברו השני של הקו וקובל על כך שהוא לא מוכן להמתין עוד חודש עבור תשלום שהיה אמור לקבל לפני חודש.
השיחה הסתיימה ומספר שניות לאחר מכן צלצל הטלפון הנייד של רועי. רועי הציץ במסך והעדיף שלא לענות לשיחה. עדכנתי את רועי וקובי בפרטי השיחה של אירנה עם הנושה.
"לפטר אותה תיכף ומיד" אמר קובי "אנחנו לא צריכים כאן גיס חמישי. בטח לא עכשיו".
"למה לפטר?" אמר רועי "אירנה היא עובדת מסורה שנמצאת איתנו כבר מספר שנים. מצד שני – זה אכן גורם לנזק. מה לעשות? לא לתת לה לדבר עם נושים? זה אומר שכל השיחות הללו יעברו באופן מיידי אל קובי ואלי".
"ובכן – יש דרך לדבר עם נושים ולטפל בהם" אמרתי להם "גם בזמנים קשים".
עברתי יחד איתם על הנתונים בנוגע לקידום וחיזוק הביטחון באשראי של העסק.
"אתם מבינים – אין צורך לספר על הבעיות הפיננסיות שלכם. זה לא תורם למצב" אמרתי "צריך פשוט לתרגל את אירנה. יחד עם העבודה שאתם כבר עושים – בקרוב תוכלו לכסות את הפיגור של חשבונות שצברתם והעניינים יחזרו למסלול הנכון".
"אני חושב שגם אנחנו זקוקים לתרגול" אמר לי רועי.
עוד באותו היום תרגלנו אותם בנושא – את אירנה, רועי וקובי.
לאחר מספר ימים רועי דיווח לי שכמות שיחות הטלפון שהם מקבלים מספקים ירדה באופן משמעותי.
"יתרה מזאת" הסביר רועי "קובי ואני החלטנו לנקוט בפעולת קידום נוספת על מנת להרגיע את הספקים. בימים הקרובים אחד מאיתנו יעשה ביקור לקפה אצל כל הספקים שיקבלו תשלום בסבב התשלום הבא וימסור להם באופן אישי את הצ'ק."