לפני מספר חודשים קיבלתי שיחת טלפון מאדם שהציג את עצמו כבעל עסק
למכירת רכבים משומשים. הוא הציג את עצמו בשם נועם וביקש להיפגש איתי.
הגעתי אל מגרש חניה שנמצא בדרום העיר.
במגרש היו מספר כלי רכב משומשים עם שלט "למכירה".
"פניתי אליך כמוצא אחרון" אמר לי נועם "העסק נמצא בשפל מזה מספר חודשים".
הוא סיפר לי על השינויים שעבר תחום הרכבים המשומשים בשנים האחרונות וכיצד
הדבר פגע בעסקים.
"צמצמתי את ההוצאות עד כמה שניתן" הסביר "אבל ההכנסות ירדו מאוד ואני מתקשה
לקיים את העסק. אם הדברים לא ישתנו בהקדם, לא תהיה לי ברירה אלא לסגור אותו".
אמר והניח את ידו על ערימת חשבונות שהצטברו על שולחנו וטרם שולמו.
המצב הזה היה מוכר לי מעסקים אחרים שעזרתי להם להיחלץ מהבוץ.
העסק נקלע לקשיים, על מנת "לטפל" במצב בעל העסק מצמצם את ההוצאות.
אבל, יחד עם ההוצאות שבעל העסק מצמצם הוא מוריד גם את ההוצאות על קידום, שיווק ופרסום. לעיתים קרובות, זו אחת ההוצאות הראשונות שבעלי עסקים נוטים לקצץ בהן.
במקרה הזה, נועם אכן קיצץ בהוצאות הקידום ובצורה דרסטית.
היה ברור לי שיש לפעול – ומהר! אחרת נועם יאבד את העסק.
עוד באותו היום התחלנו לבצע פעולות קידום.
למחרת, כבר החלו לקוחות להיכנס.
המשכנו את פעולות הקידום ביתר שאת כאשר אנו מגבירים ומחזקים אותם.
על מנת להבטיח שפעולות הקידום ימשכו, אף דאגנו לכך שאחוז מסוים מההכנסה של העסק יוקצה באופן אוטומטי למימון פעולות השיווק והקידום.
שנה לאחר הפגישה ההיא והדברים נראים שונים לחלוטין.