המרכז לסיינטולוגיה ישראל - טיפ ילדים - הורות מוצלחת

 

“תרבות ללא אי-שפיות, ללא פושעים וללא מלחמה, שבה בעלי היכולת יכולים לשגשג ולאנשים הגונים יכולות להיות זכויות, ושבה האדם חופשי לצמוח לעבר פסגות גבוהות יותר. אלו הם יעדי הסיינטולוגיה.” - ל. רון האברד | מייסד סיינטולוגיה
סיינטולוגיה
טיפ מספר 1 - של מי הצעצוע הזה לעזאזל?
"כשאתה נותן משהו לילד, זה שלו. זה כבר לא שלך. בגדים, צעצועים, החדר שלו, מה שניתן לו חייב להישאר בשליטתו הבלעדית. אז הוא קורע את החולצה שלו, הורס את המיטה שלו, שובר את מכונית הכיבוי שלו. זה לא עסקך. איך היית מרגיש אם מישהו היה נותן לך מתנה לחג ולאחר מכן אומר לך, יום אחרי יום מאז והלאה, מה אתה אמור לעשות איתה, ואפילו מעניש אותך אם לא טיפלת בה כפי שמעניק המתנה היה רוצה?"
- ל. רון האברד, מתוך הקורס "איך לגדל ילדים בצורה מוצלחת"

 

איזה הורה לא מכיר את הסיטואציה הבאה: הוא קונה לילדו, באהבה רבה, משחק חדש, ספר, בגד יפה. הוא נותן את המתנה לילדו ואחרי יום, שבוע, או במקרה הגרוע יותר, חצי שעה, הצעצוע שבור, הספר קרוע, הבגד מוכתם. דיכאון. האינסטינקט הראשוני הוא לגעור בו, לומר לו שהוא לא יודע לשמור על הדברים שלו ושיותר הוא לא יקבל שום דבר.

מה דעתך? האם זו התגובה הנכונה?

ניתן להסתכל על כך מנקודת מבט אחרת: דודה ברכה מביאה לנו לחג אגרטל שבעיניה הוא פאר היצירה. מצוירים עליו פרחים סגולים וכתומים, והיא מספרת לנו בגאווה שהוא עלה לה 250 שקלים, ושיש פתק החלפה "ליתר ביטחון" (ובשלב הזה היא נועצת בנו מבט מתרה ואומרת שהאגרטל מתאים בול לווילונות שלנו). אנחנו כמובן לא אוהבים את האגרטל הזה, ובהזדמנות הראשונה אנחנו ניגשים בסתר לחנות ומחליפים את האגרטל במשהו יותר מתקבל על הדעת.

בפעם הבאה שדודה ברכה מגיעה לביקור, היא כמובן מחפשת את האגרטל בעיניה, וארשת של אכזבה ניכרת על פניה כשהיא מבינה שהחלפנו את האגרטל שהיא בחרה בסט סירים למטבח.

איך נרגיש במצב זה? מצד אחד, היא באמת פעלה מתוך רצון טוב ובחרה במשהו שלדעתה הוא יפה. מצד שני, היא נתנה לנו אותו, נכון? עכשיו הוא כבר שלנו, וזכותנו להחליט מה לעשות איתו.

אותו המנגנון עובד בדיוק באותה הצורה עם ילדים. ברגע שאנחנו נותנים להם משהו, ולא משנה מהו, הוא שייך להם. הוא כבר לא שלנו. ואם הצעצוע ייהרס, הילד אולי יבין שבפעם הבאה כדאי שהוא יהיה עם הצעצועים שלו קצת יותר עדין. הרכוש של הילדים הוא שלהם, לא של ההורים שלהם. נכון, זה לא קל להסתכל על השמלה הלבנה שקנית לביתך כשהיא עם כתם גלידה כי הבת שלך החליטה שהיא לא לובשת סינר. זה בהחלט כאב לב. אבל חשוב יותר לתת לה בעלות על הדברים שלה, לתת לה לבטא את הדטרמיניזם[1] שלה ולהחליט מה קורה עם החפצים שלה.

ילדים שמקבלים את הזכות הזאת, גדלים בצורה שפויה ויש להם חוש בעלות נכון בנוגע לרכוש.



טיפ זה מבוסס על הקורס "איך לגדל ילדים בצורה מוצלחת", אותו אפשר ללמוד במרכז לסיינטולוגיה ישראל.
נשמח לשמוע פידבקים על יישום הטיפ או לענות על כל שאלה בנושא.
[1] דטרמיניזם: כוח הבחירה או היכולת להחליט.

"הורות מוצלחת של בני העשרה"

הוא קורס מקיף אשר מכיל את העקרונות הבסיסיים של גידול בני עשרה וכך לאפשר לך לספק להם את הבסיס המוצק ממנו הם יכולים לגדול ולהיות מוצלחים.
רוצה לייצר עתיד טוב יותר עבור הילד שלך?
לחץ כאן
עדיין לא נרשמת לסדרת הטיפים שלנו לגידול ילדים?

מלא את הפרטים הבאים:


דואר אלקטרוני:*
סלולרי:
שם פרטי:*
ההרצאות הבאות:

© 2017 מרכז סיינטולוגיה ישראל. כל הזכויות שמורות. למידע בנוגע לסימנים מסחריים | תנאי שימוש ותקנון האתר

האתר הבינלאומי של סיינטולוגיה
  |  דיאנטיקה |  התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית  |  שירותי מבוא ללא עלות
מבחני אישיות | מרכז סיינטולוגיה ודיאנטיקה | שדרות ירושלים 39, תל-אביב-יפו (בניין "אלהמברה") | 03-6270300   צור קשר